A la nostra escola tothom és protagonista. Per aquest motiu el nostre projecte té en compte totes les persones que la integren. Pensem en present per projectar-nos cap al futur.
A més del contingut curricular, a l’escola hem dissenyat un programa d’aules vives, dinàmiques i plenes d’experiències perquè l’alumnat s’involucri en l’aprenentatge i el visqui amb passió.
En les aules vives es desenvolupa un aprenentatge que va més enllà del currículum perquè els i les alumnes aprenguin continguts quotidians, habilitats, destreses i capacitat crítica, que els servirà per a desenvolupar-se en qualsevol àmbit social i laboral. Es caracteritzen per ser:
El món és dels qui saben comunicar-se amb fluïdesa. Els infants i els joves han de tenir habilitats i destreses comunicatives, han de saber expressar-se i defensar les seves idees davant d’un públic ampli i divers, han de poder construir textos orals i escrits amb desimboltura i adequats a la situació comunicativa.
És per aquest motiu que hem dissenyat Batecs de llengua, un projecte dinàmic i viu per fomentar la interacció de l’alumnat, incentivar la lectura i l’escriptura i millorar la capacitat de comunicar-se de manera efectiva.
L’objectiu principal és que l’alumnat adquireixi les competències pròpies de les dimensions de la llengua: a. comprensió escrita, b. expressió escrita, c. comunicació oral, d. literària i e. actitudinal i plurilingüe. El treball de totes aquestes dimensions es fa a partir de situacions de comunicació reals i pràctiques que porten l’alumnat a conèixer les estructures i el funcionament de la llengua a través del seu ús.
Dossier per fomentar l’escriptura de poemes, històries, notícies... i per escriure sobre vivències, experiències, emocions...
3r a 6è de Primària
Vivim l’actualitat, en parlem i hi reflexionem; incentivem el pensament crític i analitzem i intentem comprendre els
Primària i ESO
Taller de lectura en veu alta per generar un bon hàbit lector i de comprensió, fomentar el plaer per la lectura i afavorir l’aprenentatge.
Infantil, Primària i ESO
Taller de doblatge per fomentar d’una manera lúdica la comunicació
Primària i ESO
Una hora de lectura setmanal, clubs de lectura (en català, castellà i anglès), recomanació de llibres, escriptors i escriptores a l’aula, projecte Llegim plegades, marató de lectura...
Infantil, Primària i ESO
Dos canals que ajuden a millorar les competències comunicativa i digital i a cohesionar l’escola. Vídeos, pòdcast i programes en directe.
Infantil, Primària i ESO
Argumentem, defensem les opinions i escoltem activament els companys de classe per desenvolupar les habilitats de pensament crític i de comunicar-nos eficaçment.
1r i 3r d’ESO
Aprenem a parlar amb públic d’una manera efectiva i persuasiva. Organitzem amb correcció un discurs, connectem amb el públic, utilitzem el llenguatge corporal adequat, etc.
4t d’ESO
Desenvolupem la capacitat de comunicar-nos en diferents situacions i contextos, i així millorar l’habilitat per interactuar amb els altres i expressar les idees de manera clara i persuasiva.
Infantil, Primària i ESO
El projecte Thinkin’ neix de la necessitat de proveir el nostre alumnat de les millors eines per al seu futur. Una de les eines més importants és saber-se comunicar en llengua anglesa per a desenvolupar-se socialment i professionalment.
La nostra fita és que els infants i joves coneguin la llengua anglesa, en gaudeixin de l’aprenentatge i vegin que és habitual en l’entorn social. El projecte Thinkin’ ofereix un ampli ventall de projectes en les diferents etapes per aprendre l’anglès i la seva cultura d’una manera lúdica, efectiva i progressiva. És per això que treballem amb grups desdoblats en l'etapa de primària. D’aquesta manera s’afavoreix l’aprenentatge del nostre alumnat i així una vegada acabat el batxillerat estigui amb un nivell de pre-advanced.
En cada unitat curricular de la matèria es treballa una....
Des de primària ja donem l’oportunitat al nostre alumnat de poder-se presentar a l’obtenció de títols oficials.
Titulacions del Trinity College
Titulacions de Cambridge English
La intel·ligència emocional és el fonament del benestar d’una persona i el que li permet sentir-se a gust amb ella mateixa i amb les persones que l’envolten, tenir una bona autoestima i establir relacions personals significatives. Es podria afirmar que la intel·ligència emocional és la clau d’una vida feliç.
L’enfocament de l’educació emocional a l’escola és transversal, abraça tots els cursos i matèries i es treballa en tot moment. Ajudar els infants i joves a posar nom a les emocions, a entendre-les i a treballar-les és una prioritat educativa, més encara en la situació actual. Plantegem a l’alumnat, en un ambient positiu, activitats dinàmiques per tal d’ajudar-los a desenvolupar la intel·ligència emocional:
Aquest projecte aporta una acció integral als aspectes emocionals de l’alumnat. Es tracta d’un espai on s’intenten gestionar els problemes i les situacions de caire emocional que es presentin en el dia a dia escolar amb l’ajuda dels docents i de l’equip del gabinet psicopedagògic.
L’Espai de benestar s’ha dividit en dos:
És un espai ambientat i decorat de tal manera que aporti una sensació de tranquil·litat i relaxació per tal de treure el màxim profit de la conversa i el diàleg.
El ioga i la meditació són activitats diàries a l’escola en totes les etapes de l’educació obligatòria. Aquestes pràctiques, que es troben relacionades, aporten grans beneficis tant en l’àmbit físic com en l’emocional i mental. Portar la meditació i el ioga a l’aula dota els i les alumnes d’eines que els serviran per a qualsevol situació en què es puguin trobar al llarg de la vida. Aprenen a calmar-se i a concentrar-se, a deixar enrere preocupacions i a focalitzar-se en el seu estat emocional i benestar, així com a comunicar-se d’una manera positiva i a adquirir confiança en ells mateixos i una major autoestima.
A l’escola avaluem a partir dels conceptes PENSAR, APRENDRE i ACTUAR. Avaluem per millorar els aprenentatges i ens basem en un currículum competencial. Hem dissenyat una proposta d'avaluació global que cada professor/a adapta a la situació personal de l’alumne/a i a la seva matèria. La finalitat d’avaluar és aprendre.
La Programació Multinivell consisteix a programar uns objectius diversificats depenent de l’alumne o alumna. S’aplica des de 1r de primària fins a 2n de batxillerat en les assignatures de llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa i matemàtiques. Cal conèixer l’alumnat, les seves necessitats i interessos per tal de poder oferir estratègies d’ensenyament que puguin satisfer les seves necessitats i així oferir la possibilitat de desenvolupar el seu potencial.
Això implica un procés d’aprenentatge més qualitatiu que quantitatiu, que parteix dels coneixements i experiències prèvies de l’alumne/a i posa l’èmfasi en tot el seu procés d’aprenentatge, no només en el final. Tot plegat està posat al servei d’un aprenentatge significatiu que presenta els següents avantatges:
Si sempre fem el mateix currículum l'alumnat està motivat per a l'aprenentatge? Si els continguts que s'imparteixen a les aules no són dinàmics, no canvien, l'alumnat té ganes d'aprendre coses noves? Les Aules Actives, que duem a terme a l'escola, complementen el nostre projecte de les Aules Vives, i van amb la mateixa línia de diversificar els continguts que s'imparteixen a les classes.
A l'escola estem convençuts que a l'aula no tan sols hem de fer el currículum establert, sinó continguts que tinguin a veure amb la realitat que viuen cada dia els infants i joves. D'aquesta manera, a les classes es plantegen preguntes com per exemple "Què en saps, de l'erupció del volcà de l'illa Palma?", i es tracten els temes des del punt de vista ambiental, social i cultural.
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola
© 2020 Escola Mare de Déu de Núria · Avís legal · Política de privadesa · Política de cookies · creaescola.com